POZNATI MITROVČANI – LAZAR KONSTANTINOVIĆ

Lazar Konstantinović predvodi biciklističke proteste!

Lazar Konstantinović, elektroinženjer u penziji iz  Sremske Mitrovice već deceniju pravi ultralaka vozila na električni pogon, a njegove radove objavili su najpoznatiji svetski časpopisi iz te oblasti!

Poznati Mitrovčanin redovno učestvuje i predvodi proteste biciklista u najvećem sremskom gradu, gde vozeći svoje električno vozilo, sa svojim sugrađanima zahteva ograničenje brzine u gradskoj vožnji na 30 km/h.

-Još kao student elektrotehnike maštao sam o električnim vozilima i na marginama udžbenika crtao  prototipove. Kasnije, kada sam formirao porodicu, vozio sam  popularnog ‘’fiću’’- decu u vrtić, kod bake i deke, na pijacu, u prodavnicu i sve skupa maksimalno jedan Mitrovčanin, poput mene dnevno po gradu pređe 20 kilometara. Logično, nameće se zaključak čemu teško i skupo vozilo, koje troši puno goriva i uz to još i zagađuje naš prelepi Carski grad i  zaštićeno gradsko jezgro, pita se i zaključuje čuveni Mitrovčanin,  bivši direktor  Pošte,  zaljubljenik u nauku, ekologiju, ali i istoriju i arheologiju Sirmijuma.

Lazina  ultralaka vozila na električni pogon, koja sam sastavlja u  svojoj radionici u mitrovačkom naselju ‘’25.maj’’ teška su samo 75 kilograma, razvijaju brzinu od  25 km/h i koštaju  950 evra!

-Kada  sam pre dvadesetak  godina sklopio svoje prvo vozilo sve sam stavio na papir i  napravio računicu. Kupio sam tada  dva potpuno  nova  suspenzivna bicikla i  isekao ih, baterije, motor, boje, solarne panele, koji  idu odgore  i sve sabravši stigao do sume od  950 evra. Primera radi, kompanija ‘’peugeot citroen’’ izbacila je pre par godina  potpuno  istovetno  vozilo  mom ‘’amiju’’ , ali su njihovi projektanti, verovatno  iz bezbedonosnih razloga, umesto biciklističkih, lakih točkova,  stavili automobilske i  automatski  povećali težinu  vozila  na 500  kilograma, razvija brzinu do  45 km/h i  košta 6.000 evra,  kaže Lazar,  koji  je  svoje originalne radove   nudio ‘’fordu’’, ‘’opelu’’, ‘’pežou’’ i  ‘’citroenu’’, ali  bez odgovora.

Poznati  proizvođač  bicikala iz  susedne  zemlje takođe  se zainteresovao za njegove ideje, ali do realizacije proizvodnje ultralakih električnih vozila  još uvek nije došlo.

-Moja  vozila posebno su  pogodna  za  vojvođanske, ravničarske gradove, gde se u njima sve može obaviti  uz minimalnu potrošnju  i  bez zagađenja. Uz  to zalažem se za ograničenje brzine u  našem gradu  na 30 km/h, jer je poslednjih godina  ovde  postalo  preopasno od  bahatih vozača i  njihove sulude vožnje.  Širom Evrope  već  je uveliko trend  da  se u velikim gradovima, ali i manjim zajednicama  brzina ograničava na 30 km/h. Španija  je pionir, u Madridu  je  2018.godine  uvedeno ograničenje, a potom  prošle godine  i

u  drugim gradovima. U  Nemačkoj sada  70  gradova  traži ograničenje brzine. Osim smanjenja saobraćajnih  udesa, ograničenje brzine  značajno poboljšava kvalitet vazduha  i  smanjuje nivo štetnog  azot- dioksida.

Narcisa Božić

Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *